A webáruház oldalai
Szerkeszthető oldaltípusok
A kereskedők számára 6 oldaltípus szolgál termékeik, híreik közzétételére.Ezen túl is többféle weboldal szolgálja a vásárlók eligazodását, adataik, megrendeléseik kezelését. A kereskedők pedig a szerkesztő felületen módosíthatják webáruházuk tartalmát.
Kezdőlap
Rendszerint a webáruházak kezdőoldalára érkezik a legtöbb látogató. Ha néhány másodperc alatt nem sikerül meggyőzni, hogy a webhelyen megtalálja amit keres, már megy is tovább.A W3Pláza webáruház kezdőlapján automatikusan megjeleníthetők az üzemeltető által kiválasztott termékcsoportok (kategóriák, alkategóriák, akciós termékek, ajánlott termékek...). A vásárlók így könnyen eldönthetik, hogy jó helyen járnak.,
Termékek, kategóriák és alkategóriák
A W3Pláza webáruházakban kategóriákba, alkategóriákba szervezve teheti közzé termékeit.
Ez felépítés nagyban hasonlít áruk üzlethelyiségekben megszokott elrendezésével. Pl. egy helyen találhatók a férfi cipők, és ezen belül is elkülönülnek a sportcipők, papucsok...
Egy W3Pláza webáruházban a férfi cipők külön kategóriába kerülhetnek. Alkategóriákban pedig funkció vagy gyártó szerint lehet csoportosítani a lábbeliket.
Egy termékoldalon fel lehetne sorolni az adott cipő különböző méreteit külön cikkszámon, árral, akciós és szállítási feltételekkel (pl. ha egy méret nincs raktáron, akkor csak később szállítható).
Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy a vásárló már az alkategóriában (pl. sportcipők) csak a keresett méretű termékek adatait hasonlítsa össze. Az alaptulajdonság a méret helyett lehet bármi más pl. szín, súly, gyártó...
Híroldalak, hírkategóriák
A vásárlók gyakran hálásak, ha a kereskedő hasznos ismeretekkel, tanácsokkal segíti őket az igényeiknek leginkább megfelelő termék kiválasztásában.
A webáruház működtetéséhez kötelező jelleggel is közzé kell tenni a jogszabályokban meghatározott információkat. Pl. elállási jog, ÁSZF (Részletesen: Webfejlesztés)
A kötelező és a vásárlók tájékozódását segítő egyéb információk híroldalakon tehetők közzé. A híroldalak padig hírkategóriákba szervezhetők. Ennek tipikus példája lehet a „Vásárlási tudnivalók” hírkategória, amelyen belül külön oldalak tartalmazzák a „Vásárlás menetét”, „ÁSZF”-et...